LDT SLOVANKA 2021 - DEN po DNI ... '-)

Den příjezdu - 11.7.2021

Rok se s rokem sešel a my jsme se opět sešli na naší milované chatě Slovanka. Všichni jsme se zdárně ubytovali a zahájili jsme náš tábor výbornou večeří - brambory, kuřátko a okurečka :).

Po večeři jsme se všichni rozdělili do týmů, přečetli jsme si pozdrav z vesmíru a splnili první úkol. Museli jsme vymyslet název planety, na které jednotlivé týmy budou trávit svůj čas, k tomu napsat charakteristiku planety a nějaké podrobnosti o životě na ní, aby i ostatní týmy věděli, s kým mají tu čest :).

Po vesmírné hygieně se všichni táborníci odebrali do svých kosmických kajut a pokusí se usnout, aby měli na zítra dost sil.

A jako vždy tu máme pár záběrů u příjezdového dne, které naleznete na této adrese:

Přihlašovací údaje i heslo máte v maílu :).

Tak zase zítra - ahoooooj.

Den první - planety barev a větru (12.7.2021)

Dnešní den byl bohatý na vesmírné aktivity. Po výtečné snídani jsme se vrhli v jednotlivých týmech na výrobu vesmírných triček, k tomu jsme se věnovali vesmírné angličtině, kdy jsme se naučili názvy planet a zjistili jsme, že Slunce není planeta  a že na Měsíci nikdy nenajdeme vodu. Těsně před obědem jsme si konečně zahráli naší oblíbenou vybíjenou.

Po výtečném obědě (bramboračka + rizoto) jsme si dali trochu klidu a odpoledne jsme vyrazili do lesa, kde jsme hráli další hry s trochu podivnými názvy: Zloprcek a Čudlíky. Také jsme absolvovali menší pěší výlet, kde jsme získávali indície k sestavení větrného stroje a tím jsme se přesunuli z planety barev na planetu větru.

Po večeři (rajská) jsme  si opět hráli v lese a také jsme si vyplnili vesmírné pasy. Za odměnu, že nám planeta nezmrzla, jsme dostali od manželů Trojanových výtečnou zmrzlinu.

Nyní se již naši táborníci  připravuji do hajan, neboť nás zítra čeká dlouhý výlet vesmírem.

Fotoalbum (přihlašovací údaje stejné, jako včera), je zde:

Tak tedy opět zítra :).

Den druhý - planeta slov (13.7.2021)

Zdravíme z planety slov, kde život nebyl příliš lehký. Ráno jsme se probudili o něco dříve, neboť nás vypekla místní vesmírná společnost, která se stará o dodávky energie a v 7h nám na našem hotelu vypla elektřinu. A jelikož je i voda spojená s nějakými vesmírnými stroji, které dodávají vodu do pokojů, tak ani voda netekla. A tak jsme se rozhodli, že i přes tuto překážku tuto planetu prozkoumáme a vydali jsme se na celodenní výlet. Zjistili jsme, že jsou zde vodopády a ty jsme opravdu museli navštívit. Cestou jsme zdolávali obří kameny, šli po spalujícím slunci i vesmírným lesem. Nakonec jsme úspěšně dosáhli cíle. Bohužel jsme se ale nemohli smočit a museli jsme pokračovat dál.

Cestou zpět z vodopádů jsme objevili dětské hřiště a vesmírný obchod, kde si děti nakoupily zmrzlinky, pitivo a jiné dobrůtky. Poté jsme pokračovali ve zdoláváních místních kopců a objevili jsme malý potůček, který už neunesl náš nápor a my se vesele vykoupali :).

Po návratu zpět na ubytovací zařízení planety slov jsme si dali menší odpočinek, abychom ihned po večeři odehráli další vesmírné hry. Sestavovali jsme obrázek s nesmyslnou větou, která ale po správném přeskupení slov nakonec smysl dávala :). A ještě jsme si zahráli  hru s abecedou, kdy jednotlivé týmy obdržely seznam písmen a museli sestavovat slova z písmen podle správného pořadí. Některá slova byla záludná, ale nakonec to všichni dali.

Po nutné hygieně už teď všichni spí a těší se na zítřejší cestu na novou planetu.

Všichni vás srdečně zdravíme a přidáváme pár fotek z dnešního dne:

Takže zítra ahooooj.

Den třetí - planeta smyslů (14.7.2021)

A jsme zase jinde :). Tentokráte jsem se přesunuly z planety slov na planetu smyslů. Ráno jsme se po snídani mnoha aktivitám, které tato planeta nabízela. Jednak jsme si vyráběli pytlíčky s vesmírnou rostlinou, po které se krásně spinká (nebojte, myslím, že se to kouřit nedá, i když - kdo ví :))))) ), poté jsme se věnovali studiu vesmírné angličtiny a těsně před obědem jsme vyběhli sportovat do blízkého okolí našeho vesmírného obydlí.

Po obídku (špagety) a poledním klidu jsme opět vyběhli ven a plnili aktivity spojené se smysli. Prošli jsme si místní stezku, na které jsme museli se zavřenými oky zjistit obsah misek, kde bylo různé koření, jídlo, tekutiny atd., poté jsme museli zjistit podle hmatu, co se ukrývá ve dvou pytlíčkách. Také jsme poslouchali záludné zvuky z místních obydlí, vyzkoušeli jsme si, jaký máme skvělý zrak a nakonec jsme museli (opět se zavřenými oky) zjistit podle chuti, co to vlastně jíme :).

Ještě před večeří (space ptáček, knedlík a opět něco zeleného) jsme se pokoušeli na čas zapojit několik karabinek v jeden řetěz. Po večeři jsme ještě využili nádherného počasí a zastříleli jsme si, zaposilovali, postavili na památku lesní obydlí a i na této planetě si zahráli vybíjenou.

Nejstarší účastníci naší mise se také večer pokusili spojit s civilizací skrze nějaké divná pádla s displejem, ale teď už se chystají nabrat síly na zítřejší další den, který snad dopadne dobře, neboť nás "nezvaná", ale zákonem stanovená kontrola. Tak nám držte palce, ať je vše OK.

Fotky jsou opět zde: https://www.rajce.net/a17368808

Zítra opět ahoooj :).

Den čtvrtý - planeta logiky aneb útěk před kontrolou (15.7.2021)

Dnešní den byl pro některé z nás opravdu namáhavý, neboť jsme se ráno přesunuli na planetu logiky. Ihned po snídani jsme kosmickou rychlostí opustili naše obydlí, protože ho přepadla "nezvaně-nahlášena" návštěva a vydali jsme se na rozhlednu Bramberk, kde nás čekal jednak výstup do atmosféry a poté jedna hra, kdy jsme museli vyřešit 10 záludných, logických otázek, např: Které povolání je v Americe to nejnebezpečnější? Schválně nám napište na FB, nebo mail správnou odpověď :).

Po návratu zpět na kosmický hotel nám bylo sděleno, že jsme u návštěvy obstáli a tak jsme si mohli vychutnat toužebně očekávané menu dne - nudlová polévka a borůvkové knedlíky. Netušili jsme ale, že se dočkáme překonání rekordu v pojídání knedlíků. To se podařilo Adélce, která zvládla spořádat celkem 9 knedlíků. Rekord, který držel z minulého roku Jirka, byl překonán o 0,5 knedlíku - gratulujeme!!!!!

Po zaslouženém odpočinku jsme se vydali opět ven a zahráli si "selfie" hru. Podstatou bylo vyfotit se s celkem 26 věcmi v místním okolí. To vše jsme museli stihnout do 60min, což se téměř všem týmům povedlo. Před večeří jsme ještě stihli splnit dovednost "rovnováha".

A co se děje nyní? No jako byste to nevěděli :). Velcí jsou na těch podivných lopatách s displejem a ostatní lítají venku a hrají vybiku a nebo jsou v lese (samozřejmě pod dozorem nás, vedoucích a praktikantů).

Dnes se s vámi rozloučíme o něco dříve, protože nás čeká noční putování hlubokým lesem. Prý tu i straší, tak jsme zvědaví, jestli nebudeme muset ráno někomu vyprat :))).

Odkaz na album je zde: https://ldtslovanka.rajce.idnes.cz/LDT_Slovanka_2021_-_15.7./

Ale budeme ho kvůli nočnímu programu postupně doplňovat, jo? Tak mějte strpení :).

Mějte se bájo. Všichni vás zdravíme a zase zítra :).

Den pátý - planeta hudby (16.7.2021)

Tak jsme všichni! Noční bojovku jsme přežili ve zdraví a téměř všichni zvládli celou trasu na výbornou. Ani prát se nemuselo :).

Hned ráno jsme se věnovali různým aktivitám. Kromě angličtiny si děti vyráběly mýdla, přesněji řečeno mýdlové bomby do vany a luštily další hádanky, dodělávaly různé resty a hrály opět svou oblíbenou míčovou hru.

Po obědě jsme si dali kratší přestávku a opět jsme pokračovali ve výrobě mýdlových bomb, někteří si splnili další výzvu v podobě určování astronomických útvarů vesmírné oblohy.  Sestavovali jsme báseň, kterou jsme poté museli zhudebnit, zazpívat  a vymyslet taneční  kreace. To už jste viděli ve videu na Facebooku  :).

Po večeři následovala diskotéka  pro mladší a pokročilé :).

Nyní již všichni spí (tedy  přesněji řečeno jsou na pokojích) a těší se na zítřejší poslední den plný dalších zážitků. Snad to všichni zvládnou, protože se začínají objevovat první slzičky :(.

Odkaz na fotoalbum je zde: https://ldtslovanka.rajce.idnes.cz/LDT_Slovanka_2021_-_16.7./

Mějte se všichni bájo a ahoooj.

Den  šestý - planeta Černé díry a Mlhoviny (17.7.2021)

Dnešní den nás trochu zaskočil nehezkým počasím, ale my jsme si řekli, že nás to nezaskočí a tak jsme se po snídani vrhli na dokončení passportů a poté byl otevřen kosmický obchod, ve kterém jednotliví účastníci naší kosmické mise utratili všechny své mince, které získali během  táborových aktivit. Před obědem jsme  ještě stihli jednu rychlo vybíjenou, než se opět obloha zatáhla a začalo pršet.

Po obědě (výtečné buchtičky se šodó) jsme chvilinku odpočívali a hráli různé stolní hry. Poté nastal hlavní bod dne – vyhlášení výsledků  celotáborové hry. Nakonec čekalo na všechny vyluštění klíčové hádanky s místem, kde se ukrývá  poklad. Všem se podařilo poklad najít a získat zasloužené odměny.

Večeře byla výtečná – hranolky a  špízy. Následovalo závěrečné předání diplomů, individuálních cen a medailí. Nyní jsou již všichni ve svých vesmírných kajutách, nebo se chystají na poslední vesmírnou hygienu. Večerku dnes asi neuhlídáme, protože nám někam odcestovala i raketka, se kterou jsme cestovali po planetách.

Fotky z dnešní dne jsou zde: https://ldtslovanka.rajce.idnes.cz/LDT_Slovanka_2021_-_17.7./

Zítra všechny prosíme o dodržení časového termínu pro vyzvedávání dětí, který je od 8:30-10:00h. Dříve vám stejně děti nevydáme.

Tak ahoooooj zítra.

Den sedmý - den odjezdu (18.7.2021)

Dobrý večer všem, tentokráte i vám, naši milí kosmonauti :),

zdravíme vás do vašich domovů a doufáme, že jste na zpáteční cestě podnikli nějaký rychlo výlet, neboť počasí tomu (narozdíl od včerejšího dne) přálo. Máme tu poslední report, tak jdeme na to:

Ráno jsme se probudili do krásného dne, který ale pro některé z kosmonautů byl hodně smutný. Nadešel totiž čas balení zavazadel, vyklízení kosmických kajut a loučení. Před i po snídani to na některých pokojích vypadalo, že snad ti kosmonauti nikam neodletí, ale naštěstí se vše podařilo a my jsme mohli odemknout hlavní dveře  našeho hotelu a setkat se s obyvateli venkovního světa, kteří měli neskutečně mnoho zvídavých otázek. Nejčastější asi byla otázka na pokoj č.11 :)))))). No, jak bych  vám to řekl - pokoj č.11 je prostě pokoj č.11 a vše s ním spjaté zůstává na věky uzamčeno za dveřmi  chaty Slovanka :))).

Já (Tomáš) si teď vlastně uvědomuji, že vám dnes nedám odkaz na fotoalbum z dnešního dne, protože jsem vlastně dnes nic nedokumentoval. Loučení je vždy smutné a my totiž nechceme, abychom měli smutné vzpomínky na náš tábor. My si chceme pamatovat ty  úžasné chvíle, které jsme všichni společně strávili během těch sedmi dnů. Nicméně nás hrozně moc těší vaše ohlasy, že se  vám opět tábor líbil a kdybychom měli akceptovat všechny nahlášené děti (hlavně ty pro nás úplně neznámé), tak bychom opět měli v tuto chvíli STOP stav na rok 2022.

Věc se má tedy tak, že slibujeme, že budeme přemýšlet o zorganizování tábora i pro rok 2022 v pravděpodobném termínu 10.-17.7.2022 s tím, že přednostně budeme akceptovat žádosti od dětí, které s  námi jezdí pravidelně a které s námi byli i letos. Nesmírně moc si vážíme toho, že nám chcete svěřit do péče i další ratolesti, ale momentálně si je budeme psát  jako náhradníky pro případ, že by některé ze stálic příští rok nejeli.

Co se velkých týče, tak se nám v hlavách nějaký plán rodí, ale s tím vás zatěžovat nebudeme.

My - vedoucí a praktikanti vám chceme ještě jednou poděkovat, že jste se s námi těch sedm dní toulali vesmírem, jsme rádi, že se vám tábor líbil a přejeme vám všem krásné léto, odpočiňte si a kdybyste měli náhodou stýskací náladu, tak mrkněte na Facebook LDT Slovanka 2021, kde najdete videa a odkazy na fotoalba a můžete se opět přenést na pomyslnou planetu Slovanka :).

Tak tedy ahooooooj v roce 2022!!!!

Zdraví vás Tomáš, Dáša, Zuzka, Lucka, Eliška, Adélka a samozřejmě Míša a Pavel Trojanovi