LDT Slovanka 2019 - DEN po DNI :)

Den první - 15.7. (Evropa)

Dnes jsme se probudili do mlhavého rána, které jsme zahájili rozcvičkou, kterou vedli první dva z našich velkých cestovatelů. Rozcvička byla tak intenzivní, že se nám podařilo mlhu rozehnat a po snídani jsme se mohli vrhnout do prvních cestovatelských aktivit.

Nejprve jsme si zapsali dojmy z předešlého dne do cestovatelských pasů a poté se první část cestovatelů vzdělávala s Tomášem a Eliškou v anglickém jazyce a ostatní si za pomoci Dáši, Lucky, Zuzky a Kuby vyráběli foto rámečky. Před obědem jsme si ještě hráli v lese, kde jsme stavěli různá obydlí a někteří si zahráli vybíjenou a fotbal.

Oběd byl dnes vskutku luxusní - borůvkové knedlíky. Jak již asi víte z Facebooku, tak jsme letos pokořili rekord v počtu snědených knedlíků. Vítězkou a vítězem se stala Ema s Jirkou, kteří zvládli snist neuvěřitelných 7 knedlíků.

Po zaslouženém poledním klidu jsme se všichni pustili do honu za pirátským pokladem, kdy se jednotliví cestovatelé snažili obrat ostatní o truhličky. Před večeří se ještě některým podařilo vyrobit cestovatelské vaky a tašky.

Po večeři nás čekala cesta do Monaca a návštěva casina. Musíme uznat, že hráči byli tentokráte nad síly našich krupiérů. Když průběh her monitorovali majitelé casina, museli po poradě hry ukončit, jinak by hráči krupiéry obrali téměř o všechny peníze.

Nyní jsou již všichni řádně vysprchovaní a připravují se na noční přelet z Evropy do Ameriky.

Zdraví Vás všichni vedoucí a cestovatelé :).

Den druhý - 16.7. (Amerika)

Noční přelet z Evropy do Ameriky byl bezproblémový. Amerika nás bohužel přivítala chladným počasím, kdy dnešní denní teploty nevystoupaly nad 12st. Nicméně to nás neodradilo od realizace plánu na americkém území.

Po rozcvičce, kterou vedl Pepíno s Jirkou a vydatné snídani jsme se opět vzdělávali v angličtině a následně jsme si vyráběli havajské věnce, tašky a vaky. Před oběděm jsme ještě stihli vyběhnout do lesa a zahrát si fotbálek a vybiku.

K obědu jsme dnes měli krocana na víně se smetanovou omáčkou, neboli Svíčkovou :). Jak již víte z Facebooku, dokázali jsme dnes spořádat 468 knedlíků, což v přepočtu dělalo rovných 7,9 knedlíků na hlavu :). Zřejmě další nově stanovený rekord :).

Po poledním klidu jsme se v týmech vydali do lesa a hráli hru "Co do pralesa nepatří". Všichni absolvovali cca 3km trasu, během které si museli všímat různých nápověd s informacemi, které věci by v lese opravdu neměly být. Poté jsme si zahráli ještě hru "Zlato, stříbro, bronz".

Večer nás čekal opravdový luxus v podobě hamburgrů a hranolek. To víte, Amerika je Amerika :).

Po večeři jsme si zapsali své dojmy z dnešního dne do deníčků a jelikož nás přelet do Ameriky trochu unavil, tak se odebrali všichni cestovatelé do svých pelíšků o trochu dříve, než obvykle.

Zítřejší den ještě strávíme na území USA. Čeká nás návštěva české vesnice s výrobnou dřevěných hraček.

Zdraví Vás všichni vedoucí.

Den třetí - 17.7. (stále Amerika)

Dnešní den jsme strávili ještě na americkém kontinentě. O rozcvičku se postarali Kuba a Standa - opět naši starší cestovatelé.

Po snídani jsme se vydali na výlet po amerických lesích, během kterých jsme baštili borůvky, housky a oplatky. Jak jsme se tak kochali místní přírodou, nějak jsme zabloudili. To víte, značení cest tu není takové, jako u nás :). Nicméně prohlídka společnosti Detoa, kde se vyrábí dřevěné hračky, byla objednána na 12h a my se před ní zjevili doslova za pět minut dvanáct :).

Prohlídka samotná byla velmi zajímavá a jelikož jsme získali i výhodný kurz ve směnárně, mohli jsme doslova vybrakovat místní obchod. Co jsme si koupili Vám ale neprozradíme, protože by to nebylo překvapení.

Poté jsme využili služeb místního vlakového dopravce. No, co Vám máme říkat, stejné, jako u nás - 5min zpoždění a žádná omluva :).

Po klidné, ale krátké cestě nás ještě čekala cesta do dalšího ubytovacího zařízení, ve kterém se nám dostalo náležitého vstřícného přijetí v podobě zmrzliny, polévky a rajské omáčky s těstovinami.

Večer jsme se zúčastnili karnevalového reje v Riu de Janeiru (viz Facebook) a nyní již všichni cestovatelé spinkají v 1.třídě soukromého letounu, který nás přes noc dopraví na další kontinent, tentokráte Afriku.

Zdraví Vás všichni cestovatelé :).

Den čtvrtý - 18.7. (Afrika)

Noční přelet z Rio de Janeira na africký kontinent byl bez problémů. Ráno nás přivítalo opět luxusní počasí. O rozcvičku se postarali Fido s Lulu :). Za odměnu vystoupali všichni na místní rozhlednu Slovanka, ze které se nám naskytl krásný pohled na okolní saharské duny.

Po snídani jsme se vzdělávali, tentokráte africkou verzí angličtiny :). Dále jsme si vyráběli egyptské náramky a náhrdelníky a opět navštívili místní lesy a s překvapením jsme zjistili, že i zde jsou lesy plné borůvek :).

K obědu nám náčelníci kmene Chata Slovanka připravili jídla s hrůzostrašnými názvy, ze kterých se nakonec vyklubala Frankfurtská polévka s párkem a rizoto.

Odpoledne jsme si zahráli několik her, např. skládání totemu, luštění hieroglyfů a mnoho dalších. Také jsme měli tu čest seznámit se s mumiemi. To Vám byla legrace (viz foto na Facebooku a na Rajčeti) :).

Po večeři, ke které byl špíz se šťouchaným bramborem jsme si opět zahráli různé hry a i zde jsme se věnovali fotbálku a vybíjené.

Nyní jsme již všichni na letišti, opět jsme vykoupili jeden z Duty Free shopů :) a po hygieně čekáme na letadlo směr Austrálie.

Zdraví Vás všichni vedoucí.

Den pátý - 19.7. (Austrálie)

Austrálie - země mnoha kontrastů nás přivítala vlídně. Po rozcvičce, kterou vedl Adam a Honza a vydatné snídani jsme museli sledovat předpověď počasí, která se měnila každou chvílí. Museli jsme tedy s programem dne různě hýbat, ale nakonec se vše vydařilo.

Dopoledne jsme získali divoké karty na olympijské hry v Sydney a společně jsme si zasoutěžili ve 12ti různých disciplínách. Místní olympiáda nebyla pro nás příliž těžká, neboť úkolem bylo splnit alespoň 7 disciplín, což se všem cestovatelům podařilo.

V poledne jsme k obědu měli gulášovou polévku a zlatý hřeb - dukátové buchtičky, které jsme vyjedli stejnou rychlostí, jako borůvkové knedlíky, hamburgery a svíčkovou.

Polední klid byl trochu delší kvůli počasí. Vypadalo to na déšť, ale nakonec jsme se vydali prozkoumávat australskou přírodu. Hráli jsme hru "Pexeso", luštili jsme detektivní příběh a sestřelovali jsme bumerangem tenisák. Také jsme vyráběli klokaní kasičku :).

Po večeři jsme absolvovali asi 2km okruh, kde jsme se snažili zapamatovat různé obrázky.

Nyní jsou již cestovatelé ve svých postýlkách, ze kterých je za nedlouho vytáhneme, protože nás čeká dlouho očekávaná bojovka :). Snad to všichni přežijí ve zdraví.

Po bojovce nás čeká poslední přelet, tentokráte do Asie. A to bude něco, protože nás bude čekat .... - ale, nechte se překvapit :).

Zdraví všichni vedoucí.

Den šestý - 20.7. (Asie)

Po včerejší noční bojové hře na území Austrálie jsme se dnes přesunuli do Asie. Po rozvičce, kterou měly na starosti naše krásné cvičitelky Adélka a Anička a opět výtečné snidani, jsme se vydali na blízky vrchol s rozhlednou zvaný Královka. Zde jsme si zahráli jednu hru s přeházenými písmenky slov, které jsme museli řešit pomocí obrázků. Zároveň jsme zde prozkoumali místní zrekonstruované hřiště a vykoupili obchůdek se zmrzlinou :).

Po návratu k chatě Slovanka jsme byli prozkoušeni z pozdravů v různých světových jazycích.

A následoval zlatý hřeb dne - oběd. Když jsme byli v Asii, tak nemohlo být nic jiného, než čína. Ale to by nebyl oběd bez tradičního asijského příboru, tj. dřevěných hůlek :). Původně jsme počítali s časovým intervalem, po kterém bychom vyměnili hůlky za evropský příbor, ale to jsme povolili jen menším. Ostatní se statečně poprali s hůlkami a snědli jak rýži, tak maso :).

Odpoledne jsme luštili čínské písmo, které jsme překládali do latinského písma a snažili se ze získaných peněz složit v angličtině názvy třech asijských států - North Korea, South Korea a Afghanistan :).

Poté jsme měli slavnostní vyhlášení výsledků celotáborového cestování a následovalo toužebně očekávané otevření táborového obchodu, kdy si cestovatelé za získané mince mohli nakoupit různé zboří.

Po večeři jsme si začali pomaličku připravovat naše zavazadla na zítřejší odjezd domů a následovala večerní diskotéka, během které došlo k odjezdu 3 našich cestovatelů, takže jsme se také loučili a ukápla nám i nějaká ta slzička.

Nyní se již všichni sprchují a NETĚŠÍ se na Váš zítřejší příjezd, protože mnoho z nás tu chce zůstat :).

Zdraví všichni vedoucí.

Den sedmý - 21.7. (Odjezd)

Dnešní den nám začal trochu neobvykle, než dny předešlé. Po budíčku se tentokráte rozcvička nekonala, protože jsme spěchali dodělat resty z předešlého večera, kdy si někteří cestovatelé nestihli zabalit svá zavazadla na cesty do svých domovů.

Snídaně probíhala na etapy a ve tvářích dětí byla patrná nervozita, očekávání a smutek. Nerozvita z toho, jestli stihnou včas dobalit, očekávání ze setkání s rodiči a smutek z toho, že se naše cesta dostala ke svému konci.

Po snídani jsme se ještě naposledy sešli v naší jídelně k poslednímu slavnostnímu okamžiku, kdy jsme předali medaili manželům Trojanovým s poděkováním, jak se o nás celý týden starali a hlavně, jak nám vyvářeli, protože jídlo (jak jste mohli vidět z fotek) bylo jako vždy luxusní. Kdybychom řekli dobré, tak by nám to paní Trojanová vyčetla se slovy, že DOBRÉ JE ZA TŘI :).

V 8:45 SEČ se konečně odemkly dveře chaty Slovanka a první nedočkavci z Vašich řad byli vpuštěni mezi nás :). Z výše zmíněných pocitů nakonec přeci jen zvítězil pocit radosti ze společného setkání Vás rodičů a dětí.

Co říci závěrem? Uteklo to jako voda. Doufáme, že přátelství, která vznikla mezi cestovali jen tak neskončí a že se ještě někdy s některými setkáme.

Tentokráte se ale s Vámi rouzloučíme trochu jinak - všichni cestovatelé jsou již nyní u svých rodičů a s Vámi se všemi se loučí:

Dáša, Eliška, Filip, Kuba, Lucka, Tomáš a Zuzka aneb všichni vedoucí a praktikanti :).